How music works: the harmony (H. Goodall) + activity

This is a good starting activity for 3º ESO. The video talks about the harmony, and tell us how it appears in the western music. This chapter lasts 50 minutes, we can use two sessions to work on it.

♪ Background needed: before watching the video we should do a review about the musical elements we have studied in 2º ESO: melody, rhythm, chords, monody and polyphony.

Intro activity: we can ask each group to illustrate these concepts with help of the recorders, for instance. Each group will be asked to explain just one.

♪ Watch the 1st part of the video. The members of the group will take notes while watching the video.

♪  The group will discuss about their notes and write a summary. The number 1 of each group will read it. The best summary will get a point.

Anuncios

Acerca de AMC

Blog dedicado a la enseñanza de la música bilingüe en secundaria. Aquí recopilo todos los recursos que me son de utilidad, tanto de propia creación como de otras webs.
Esta entrada fue publicada en 1st evaluation 3ºESO, 2º ESO, 3º ESO, Aprendizaje cooperativo, documentaries, Harmony, Howard Goodall, In the classroom, Middle Ages, Music History, PDA, Renaissance, The Organization of Sound, videos y etiquetada , , , , , , , , , , , , , , . Guarda el enlace permanente.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s